Danas je Čet Jun 20, 2019 10:27 am

Sva vremena su u UTC+02:00 Europe/Paris




Započni novu temu  Odgovori na temu  [ 167 postova ]  Idi na stranicu Prethodni 1 Elipsa 11 12 13 14 15 Elipsa 17 Sledeća
Autoru Poruka
PostPoslato: Sre Nov 19, 2014 2:13 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Nov 03, 2010 1:51 pm
Postovi: 1964
Lokacija: dunav 1215km
jaksha napisao:
ili si samo u zabludi da će nešto bitno da se promeni

biće da je ovo :?

_________________
..Džamajka..


Vrh
   
PostPoslato: Sre Nov 19, 2014 2:29 pm 
OffLine
Saradnik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sre Maj 24, 2006 12:26 am
Postovi: 8885
Lokacija: Niš
Kad vam neko spomene bilo koji zakon, a naročito onaj vezan za očuvanje ribljeg fonda, vi mu pokažite ovu sliku i kažite da ide u 2 lepe materine.

Slika

_________________
Svi su bili na mojoj strani, zato se čamac i prevrnuo...


Vrh
   
PostPoslato: Sre Nov 19, 2014 3:27 pm 
OffLine

Pridružio se: Pon Mar 31, 2014 5:38 pm
Postovi: 1284
Lokacija: Mataruge
Ne veruj zeni koja ima 2 prezimena.

Sent from my XT615 using Tapatalk 2

_________________
Мепс ол д веј.


Vrh
   
PostPoslato: Sre Nov 19, 2014 5:54 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon Jan 23, 2012 7:12 pm
Postovi: 3419
Lokacija: Kanjiža
Evo je SBB! RTS2, Skupština...

Vidimo se iduće srede! :) :|

_________________
Tek kad sasečeš poslednje drvo, tek kad zatruješ poslednju reku, tek kad upecaš poslednju ribu - tek tada ćeš shvatiti da se novac ne može jesti!


Vrh
   
PostPoslato: Pon Nov 24, 2014 8:30 am 
OffLine
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned Okt 29, 2006 6:07 pm
Postovi: 6980
Lokacija: Tisa I
Vesti
ZAKON O ZAŠTITI I ODRŽIVOM KORIŠĆENJU RIBLJEG FONDA


Obrazlažući Predlog Zakona o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda ministarka je istakla da je postojala potreba za donošenjem novih propisa u delu koji obuhvata korišćenje ribe kao obnovljivog prirodnog resursa. Predlog Zakona uvažava do sada dostignuti stepen demokratskog i tehničko-tehnološkog razvoja, različitosti i specifičnosti prostora Srbije i na celovit način reguliše ulov, zaštitu i promet ribe i ostalih životinja koje žive u vodi.

Ministarka je dodala i da su definisani uslovi za izuzimanje ribolovnih voda iz ribarskih područja, te su uvedeni i novi potencijalni subjekti za dodelu ribarskih područja.

Izvor: Vebsajt Ministarstva poljoprivrede i zaštite životne sredine, 19.11.2014.


Vrh
   
PostPoslato: Pon Nov 24, 2014 9:24 am 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon Feb 09, 2009 2:03 pm
Postovi: 1694
Lokacija: Unites States of Vojvodina
strahinja78 napisao:
...te su uvedeni i novi potencijalni subjekti za dodelu ribarskih područja...

Iscrtaju linije na livadi, dreknu: "Parking :!: " i krenu da naplaćuju parkiranje.

_________________
Ko nema u glavi, a nema ni u nogama-najebo je!


Vrh
   
PostPoslato: Pon Nov 24, 2014 9:45 am 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Pon Jan 23, 2012 7:12 pm
Postovi: 3419
Lokacija: Kanjiža
Da... Čitajući izlaganje koje su joj drugi napisali, u Skupštini prošle nedelje, rekla je i da je omogućeno da ribolovne organizacije konkurišu za gazdovanje vodama!
Sjajno! Zvuči... Samo treba da zaposlimo ribočuvara u stalni radni odnos, ihtiologa sa VII stepenom spreme, ispunimo sijaset uslova...

Ribočuvari su dobili status službenog lica (a i dalje su službena lica SAMO - u firmi kojoj rade), te će im biti omogućeno da "...snimaju nedozvoljene radnje i lica koja učestvuju u njima"... Eeeee, to će nam revolucionarno pomoći! Pošto se uglavnom krade oko podne, po sunčanom vremenu... Osmeh molim, "Ptičica!" :lol: 8)

....

_________________
Tek kad sasečeš poslednje drvo, tek kad zatruješ poslednju reku, tek kad upecaš poslednju ribu - tek tada ćeš shvatiti da se novac ne može jesti!


Vrh
   
PostPoslato: Uto Nov 25, 2014 10:35 am 
OffLine
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned Okt 29, 2006 6:07 pm
Postovi: 6980
Lokacija: Tisa I
REŠENJE
O UTVRĐIVANJU PROGRAMA KORIŠĆENJA SREDSTAVA BUDŽETSKOG FONDA - ZA ZAŠTITU, UNAPREĐENJE I ODRŽIVO KORIŠĆENJE RIBLJEG FONDA ZA 2014. GODINU
("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2014, 27/2014 i 47/2014)


I

Ovim rešenjem utvrđuje se Program korišćenja sredstava budžetskog fonda - za zaštitu, unapređenje i održivo korišćenje ribljeg fonda za 2014. godinu (u daljem tekstu: Program), obim sredstava za sprovođenje ovog programa, kao i način njihovog raspoređivanja i korišćenja.

II

Program iz tačke I ovog rešenja, čini njegov sastavni deo.

III

Ovo rešenje objaviće se u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".



PROGRAM
KORIŠĆENJA SREDSTAVA BUDŽETSKOG FONDA - ZA ZAŠTITU, UNAPREĐENJE I ODRŽIVO KORIŠĆENJE RIBLJEG FONDA ZA 2014. GODINU

I

Saglasno članu 6. stav 2. i 5. Zakona o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda (u daljem tekstu: Zakon), naknada za korišćenje ribarskog područja na teritoriji autonomne pokrajine, prihod je budžeta autonomne pokrajine i koristi se preko Pokrajinskog budžetskog fonda za zaštitu životne sredine i sredstva će se koristiti namenski za zaštitu, unapređenje i održivo korišćenje ribljeg fonda. Vlada Autonomne Pokrajine Vojvodine je obrazovala Pokrajinski budžetski fond za zaštitu životne sredine svojom odlukom koja je objavljena u "Sl. listu APV", br. 1/10, 8/10.

II

Sredstva od naknade za korišćenje ribarskog područja "Srbija - Vojvodina" koriste se namenski za sufinansiranje radova i aktivnosti u cilju očuvanja, zaštite i održivog korišćenja ribljeg fonda, za sufinansiranje nabavke sredstava i savremene opreme ribočuvarskih službi korisnika ribarskih područja u cilju bolje kontrole i zaštite ribolovnih voda u AP Vojvodini kao i za sufinansiranje revitalizacije ribljih plodišta i uređenje i održavanje staništa riba, nabavke riblje mlađi autohtonih vrsta za poribljavanje.

III

Saglasno članu 6. stav 2. i 3. Zakona, korisnici delova ribarskog područja "Srbija - Vojvodina" ispunjavaju obavezu uplaćivanja naknade za korišćenje ribarskog područja u visini od 15% od novčanog iznosa troškova za izdavanje dozvole za privredni ribolov i 10% od novčanog iznosa troškova za izdavanje dozvole za rekreativni ribolov (godišnje, dnevne i višednevne), koja je prihod budžeta autonomne pokrajine i koristi se preko Pokrajinskog budžetskog fonda za zaštitu životne sredine.

Korisnici delova ribarskog područja "Srbija - Vojvodina" za period 2008-2012. godine po Rešenju o ustupanju na korišćenje dela ribarskog područja ‚"Srbija - Vojvodina", donetom od strane Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo ("Službeni list APV", br. 2/08) su:

JP "NP Fruška gora", Sremska Kamenica

JP "Vojvodinašume", Petrovaradin

JVP "Vode Vojvodine", Novi Sad

D.O.O. "Panakva", Novi Sad

D.O.O. "Familia coop", Bačko Petrovo Selo

D.O.O. "Međeš", Šatrinci

D.O.O. "Ribolovački savez Vojvodine", Novi Sad

D.O.O. "Krivaja", Krivaja

Pre isteka ugovora o uslovima ustupanja na korišćenje ribarskog područja "Srbija - Vojvodina" za 2008-2012. godine, a prema Instrukciji Ministarstva prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja br. 011-00-43/12-02, potpisani su aneksi ugovora sa korisnicima delova ribarskog područja do 31.12.2013. godine, osim sa korisnikom DOO ‚"Panakva" iz Novog Sada koji je podneo zahtev za raskidanje ugovora.

Pre isteka aneksa ugovora o uslovima ustupanja na korišćenje ribarskog područja "Srbija - Vojvodina", sa korisnicima delova ribarskog područja potpisani su aneksi II ugovora o uslovima ustupanja na korišćenje ribarskog područja do 31.12.2014. godine, odnosno do raspisivanja javnog konkursa za dodelu ribarskih područja, a u skladu sa Instrukcijom Ministarstva prirodnih resursa, rudarstva i prostornog planiranja broj: 324-07-281/13-02 od 02.12.2013. godine.

Pre potpisivanja aneksa za 2014. godinu, korisnik DOO ‚"Krivaja" iz Krivaje je podneo zahtev Pokrajinskom sekretarijatu za raskidanje ugovora, dok je korisnicima D.O.O.‚"Familia coop" iz Bačkog Petrovog Sela i D.O.O.‚"Međeš" iz Šatrinaca oduzeto ribarsko područje.

Saglasno članu 3. stav 3. Zakona, upravljači zaštićenih prirodnih dobara, odnosno preduzeća koja upravljaju nacionalnim parkom proglašavaju i koriste ribarsko područje po prethodno pribavljenom mišljenju nadležnog ministra.

Spisak korisnika delova ribarskog područja "Srbija - Vojvodina" za 2014. godinu:

1. JP "NP Fruška gora", Sremska Kamenica

2. JP "Vojvodinašume", Petrovaradin

3. JVP "Vode Vojvodine", Novi Sad

4. DOO "Ribolovački savez Vojvodine", Novi Sad

5. JP "Komunalac", Bečej,

6. JP "Palić - Ludaš", Palić,

7. USR "Deliblatsko jezero", Deliblato,

8. JP SRC "Tikvara", Bačka Palanka,

9. DTD Ribarstvo D.O.O., Bački Jarak,

10. RG "Ečka" AD, Lukino selo,

11. Pokret gorana Sremska Mitrovica, Sremska Mitrovica,

12. VU "Morović", Morović

13. Turistička organizacija opštine Ruma, Ruma

IV

Programom je planirano sledeće:

A. Sufinansiranje kapitalnih ulaganja - nabavka osnovnih sredstava i riblje mlađi za poribljavanje

B. Sufinansiranje aktivnosti u okviru tekućih ulaganja - revitalizacija ribljih plodišta i nabavka administrativnog materijala

Na osnovu člana 100. stav 1. Zakona o zaštiti životne sredine ("Službeni glasnik RS", br. 135/04, 36/09, 36/09 - dr. zakon, 72/09 - dr. Zakon i 43/11 - odluka US), člana 6. stav 2. Zakona o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda ("Službeni glasnik RS", br. 36/09 i 32/2013 - Odluka US) za 2014. godinu planirana su sredstva u iznosu 16.000.000,00 dinara. Preneti prihodi iz naknada za korišćenje ribarskog područja na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine (3117 Preneta neutrošena sredstva iz ranijih godina - namenski prihodi, 311712 Preneta neutrošena sredstva za posebne namene), planiraju se u iznosu od 8.957.661,00 dinara.

Od ukupne planirane sume u iznosu od 24.957.661,00 dinara za sufinansiranje kapitalnih ulaganja - nabavke osnovnih sredstava za rad ribočuvarske i stručne službe (čamci, vanbrodski motori, terenska vozila i dr.) i nabavku riblje mlađi za poribljavanje opredeljeno je 13.028.000,00 dinara. Za tekuća ulaganja, odnosno sufinansiranje revitalizacije ribljih plodišta, nabavku administrativnog materijala (odeća, obuća, uniforma, HTZ oprema, gorivo, maziva i ostalo) za ribočuvarsku službu opredeljeno je 10.551.000,00 dinara. Sredstva namenjena za dotacije udruženjima građana (nevladinim organizacijama) na ime sufinansiranja radova na revitalizaciji ribljih plodišta, nabavku opreme i administrativnog materijala, nabavku riblje mlađi za poribljavanje opredeljena su u iznosu od 1.378.661,00 dinara.

A. SUFINANSIRANJE AKTIVNOSTI U OKVIRU KAPITALNIH ULAGANJA

Nabavka osnovnih sredstava (čamci, vanbrodski motori, terenska vozila i dr.)

Nabavka riblje mlađi za poribljavanje

Kako je problem ribokrađe opšte prisutan na ribolovnim vodama, opredeljena su sredstva za sufinansiranje nabavke osnovnih sredstava za rad ribočuvarskih i stručnih službi korisnika delova ribarskih područja, uz uvažavanje trenutne opremljenosti, površina ustupljenih ribolovnih voda na korišćenje, broja ribočuvara koji su u stalnom radnom odnosu kod korisnika i rezultata rada ovih službi, u cilju bolje kontrole i zaštite ribolovnih voda, odnosno ribljeg fonda. Najčešći ugrožavajući faktor ribljeg fonda predstavlja preveliko ribolovno opterećenje koje uključuje ne samo legalan ribolov, već na prvom mestu krivolov i to u vreme mresta.

Snažan razvoj sportskog odnosno rekreativnog ribolova, izražen krivolov uz narušavanje prirodnih staništa ribljih populacija kao i poribljavanje komercijalnim agresivnim vrstama u prethodnom periodu doveli su do značajnog smanjenja brojnosti autohtonih vrsta, dok su pojedine vrste postale ugrožene sa stanovišta opstanka. Poribljavanje materijalom iz veštačkih mrestilišta sve je češća praksa upravljanja ribolovnim vodama, te je Programom predviđeno i sufinansiranje nabavke riblje mlađi autohtonih vrsta, kao mera za očuvanje i unapređenje ribljeg fonda. Sufinansiranje aktivnosti u okviru kapitalnih ulaganja planirano je u iznosu od 13.028.000,00 dinara.

B. SUFINANSIRANJE AKTIVNOSTI U OKVIRU TEKUĆIH ULAGANJA

Sufinansiranje nabavke administrativnog materijala (odeća, obuća, uniforma, HTZ oprema, gorivo, maziva i ostalo) za ribočuvarske službe korisnika delova ribarskog područja "Srbija - Vojvodina"

Sufinansiranje radova na revitalizaciji ribljih plodišta, uređenju i održavanju ribljih staništa

U cilju unapređenja rada ribočuvarske službe, efikasnije kontrole i zaštite ribolovnih voda i očuvanja ribljeg fonda, opredeljena su sredstva za sufinansiranje nabavke odeće, obuće, uniforme, HTZ opreme, gorivo, maziva i ostalo za ribočuvarske službe korisnika delova ribarskih područja, uz uvažavanje broja ribočuvara koji su u radnom odnosu kod korisnika i stepena njihove opremljenosti.

Sufinansiranje radova na revitalizaciji ribljih plodišta i uređenju i održavanju ribljih staništa u AP Vojvodini izvršiće se kod korisnika delova ribarskog područja "Srbija-Vojvodina" na teritoriji AP Vojvodine koji su predvideli revitalizaciju svojim Godišnjim programima upravljanja ribarskim područjem za 2014. godinu, Privremenim programima upravljanja ribarskim područjem, odnosno posebnim projektima, ili su već započeli radove na čišćenju i uređenju plodišta u 2014. godini, produbljivanju i odmuljivanju dovodnih i odvodnih kanala i uređenju oštećenih i ugroženih ribljih staništa. Direktna degradacija ribljih staništa, uginuće riba, organska produkcija koja se javlja usled antropogenog delovanja, rezultira taloženjem mulja na dnu vodenih ekosistema čime se pogoršava kvalitet vode ne samo za riblje vrste nego i druge vodene organizme, te predstavlja veoma izražen ugrožavajući faktor za riblji fond. Sufinansiranje aktivnosti u okviru tekućih ulaganja planirano je u iznosu od 10.551.000,00 dinara.

V

Na osnovu Pokrajinske skupštinske odluke o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2014. godinu ("Službeni list APV", br. 50/2013), sredstva od naknada za korišćenje ribarskih područja planirana su u okviru Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine, GLAVA 01 Pokrajinski budžetski fond za zaštitu životne sredine, FUNKCIJA 560 Zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu, izvor finansiranja 01 02 Prihodi iz budžeta - namenski prihodi u iznosu od 16.000.000,00 dinara i 13 02 - Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina - namenski prihodi u iznosu od 8.957.661,00 dinara, što ukupno iznosi 24.957.661,00 dinara.

Raspored sredstava od naknada za korišćenje ribarskog područja utvrdiće Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine na osnovu izveštaja Komisije za stručnu ocenu zahteva za sufinansiranje programskih aktivnosti u 2014. godini koju će imenovati pokrajinski sekretar, a prilikom razmatranja podnetih zahteva korisnika ribarskog područja "Srbija-Vojvodina" primenjivaće se sledeći kriterijumi:

1) dugoročni uticaj i održivost nakon završetka projektnih aktivnosti - maksimalan broj bodova 4 raspoređuje se na sledeći način:

bez dugoročnog uticaja i održivosti - 1 bod

delimičan dugoročni uticaj i održivost - 2 boda

značajan dugoročni uticaj i održivost - 3 boda

izražen dugoročni uticaj i održivost - 4 boda;

2) primena aktivnih mera zaštite u cilju očuvanja i unapređenja Biodiverziteta - maksimalan broj bodova 4 raspoređuje se na sledeći način:

bez primene aktivnih mera zaštite - 1 bod

parcijalna primena aktivnih mera zaštite - 2 boda

značajna primena aktivnih mera zaštite - 3 boda

sveobuhvatna primena aktivnih mera zaštite - 4 boda;

3) pokrivenost ribolovnog područja posebno zaštićenim područjima, IBA, ramsarskim područjima i EMERALD, - maksimalan broj bodova 5 raspoređuje se na sledeći način:

do 10% površina - 1 bod

od 11% do 20% površina - 2 boda

od 21% - 40% površina - 3 boda

od 41% - 60%. površina - 4 boda

preko 60% površina - 5 bodova;

4) procena edukativnog uticaja i medijskog publiciteta - maksimalan broj bodova 2 raspoređuje se na sledeći način:

bez medijskog publiciteta - 1 bod

prisutan medijski publicitet - 2 boda;

5) površina ribolovnih voda kojim korisnik upravlja - maksimalan broj bodova 4 raspoređuje se na sledeći način:

manje od 500 xa - 1 bod

501 xa - 1000 xa - 2 boda

101 xa - 10.000 xa - 3 boda

preko 10.000 xa - 4 boda;

6) broj licenciranih ribočuvara - maksimalan broj bodova 3 raspoređuje se na sledeći način:

1 - 3 licencirana ribočuvara - 1 bod

4 - 6 licenciranih ribočuvara - 2 boda

7 i preko 7 licenciranih ribočuvara - 3 boda;

Prava i obaveze u korišćenju sredstava utvrdiće se ugovorom između korisnika sredstava i Pokrajinskog sekretarijata za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine.

Primalac sredstava se obavezuje da sredstva dobijena po osnovu ugovora, namenski iskoristi i o njihovom utrošku dostavi izveštaj kojim pravda korišćenje sredstava Pokrajinskog budžetskog fonda za zaštitu životne sredine.

Sredstva Pokrajinskog budžetskog fonda za zaštitu životne sredine, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne Pokrajine Vojvodine.


Vrh
   
PostPoslato: Uto Nov 25, 2014 9:39 pm 
OffLine
Korisnikov avatar

Pridružio se: Sub Jul 28, 2007 3:21 am
Postovi: 3226
Lokacija: Novi Sad
Usvojen danas "novi" zakon, jel osim zasebnog racuna za pare od dozvola ima nekih novina? :roll:

_________________
I can only please one person per day.
Today is not your day.
Tomorrow doesn't look good either.


Vrh
   
PostPoslato: Sre Okt 05, 2016 9:07 am 
OffLine
Urednik
Korisnikov avatar

Pridružio se: Ned Okt 29, 2006 6:07 pm
Postovi: 6980
Lokacija: Tisa I
Evo malo i sudske prakse:

________________________

VOĐENJE EVIDENCIJE O ULOVU RIBE
Zakon o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda
član 39 stav 4


Činjenica da je neko fizičko lice kupilo ribolovnu dozvolu van mesta svog prebivališta ne može se staviti na teret korisniku ribarskog područja, jer korisnik ribarskog područja nije postupio suprotno svojoj obavezi da izdaje dozvolu u jedinicama lokalne samouprave koje se nalaze na teritoriji ribarskog područja za koje korisnik ima ugovor o ustupanju na korišćenje.
Iz obrazloženja:

Pobijanom prvostepenom presudom okrivljeni su oslobođeni od optužbe da su postupili suprotno odredbama čl. 39. st. 1., 4. i 5. Zakona o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda, na taj način što su dana 23.01.2014. godine izdali godišnju dozvolu za rekreativni ribolov na ime V. Č. iz sela B., opština K., preko distributera...sa sedištem u Pančevu, a bili su u obavezi da to učine preko distributera u Kovinu, čime bi izvršili privredni prestup iz čl. 55. st. 1. tač. 21. i st. 2. Zakona o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda.

Neosnovano se žalbom javnog tužioca ukazuje da je prvostepenom presudom povređen krivični zakon u korist okrivljenih. Pravilno prvostepeni sud nalazi da se u radnjama okrivljenih ne stiču elementi predmetnog privrednog prestupa.

Naime, okrivljenom pravnom licu se stavlja na teret da je kao korisnik ribarskog područja …. izdalo godišnju dozvolu za rekreativni ribolov suprotno odredbi čl. 39 Zakona o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda, odnosno na taj način što je izvesnom V. Č., sa prebivalištem u B., dozvola izdata preko distributera sa sedištem u Pančevu, a trebalo je da bude izdata preko distributera sa sedištem u Kovinu.

Odredbom čl. 39 st. 1 Zakona o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda propisano je da dozvolu za rekreativni ribolov za kalendarsku godinu (godišnja dozvola), za jedan dan (dnevna dozvola), odnosno za više dana, a najviše do sedam dana (višednevna dozvola) izdaje korisnik.

Stavom 3 istog člana propisano je da korisnik može izdati doplatnu dozvolu za rekreativni ribolov, koja važi uz godišnju, za obavljanje rekreativnog ribolova na pojedinim delovima ribarskog područja, u skladu sa kategorizacijom ribolovnih voda.

Stav 4 istog člana predviđa da korisnik izdaje dozvolu u jedinicama lokalne samouprave koje se nalaze na teritoriji ribarskog područja za koje korisnik ima ugovor o ustupanju na korišćenje.

Naposletku, stav 5 istog člana propisuje da dozvolu za rekreativni ribolov lice kupuje u mestu prebivališta.

Kaznena odredba čl. 55 st. 1 tač. 21 Zakona o zaštiti i održivom korišćenju ribljeg fonda propisuje da će se kazniti za privredni prestup privredno društvo ili javno preduzeće ako izdaje dozvolu za rekreativni ribolov suprotno članu 39 Zakona.

Iz citirane odredbe čl. 39 Zakona proizlazi da se stav 1, 3 i 4 odnose na obaveze korisnika ribarskog područja, dok se stav 5 odnosi na obavezu samog fizičkog lica koje kupuje dozvolu. Shodno iznetom, činjenica da je neko fizičko lice kupilo ribolovnu dozvolu izvan svog mesta prebivališta, odnosno preko distributera sa sedištem u Pančevu, ne može se staviti na teret korisniku ribarskog područja već samom tom fizičkom licu. U prilog navedenom stanovištu govori i kaznena odredba čl. 57 tač. 12 Zakona koja predviđa da će se kazniti za prekršaj fizičko lice ako postupi suprotno članu 39 stav 5 Zakona.

Korisnik ribarskog područja ima obavezu da izdaje dozvolu u jedinicama lokalne samouprave koje se nalaze na teritoriji ribarskog područja za koje korisnik ima ugovor o ustupanju na korišćenje (čl. 39 st. 4). Kako je u konkretnom slučaju dozvola nesporno izdata od strane korisnika ribarskog područja i kako je dozvola izdata u jedinici lokalne samouprave koja se nalazi na teritoriji ribarskog područja koja je korisniku ustupljena na korišćenje, to je nesporno da je korisnik (ovde okrivljeno pravno lice) ispoštovao sve obaveze koje odredba čl. 39 Zakona propisuje za korisnika ribarskog područja. Shodno iznetom, okrivljeno pravno lice nije postupilo suprotno odredbi čl. 39 Zakona prilikom izdavanja dozvole, pa nije izvršilo ni privredni prestup koji sankcioniše kršenje ove odredbe.

Činjenica da je lice kupilo dozvolu van mesta svog prebivališta mogla je voditi ka prekršajnoj odgovornosti tog lica koje je kupilo dozvolu jer je ono prekršilo svoju obavezu propisanu odredbom čl. 39 st. 5 Zakona, ali ne i privredno-prestupnoj odgovornosti pravnog lica koje je svoje obaveze propisane odredbom čl. 39 st. 1 i 4 Zakona u svemu ispoštovalo.

S druge strane, činjenica da je distributer.. iz P. izdao ribolovnu dozvolu licu van svog sedišta predstavlja kršenje njegove ugovorne obaveze, koje može povlačiti odgovarajuće posledice, ali ne predstavlja kršenje zakonske obaveze od strane korisnika. Korisnik može izdavati dozvole svim licima na teritoriji ustupljenog ribarskog područja, pa kako je dozvola izdata na teritoriji opštine K. to nema kršenja zakonske obaveze od strane korisnika. Okolnost da je u skladu sa ugovorom ovu dozvolu trebalo da izda distributer sa sedištem u Kovinu, a ne distributer sa sedištem u Pančevu, tiče se ugovorne obaveze samih distributera, ali se time ne dira u zakonitost tako izdate dozvole.

Imajući sve izneto u vidu, Privredni apelacioni sud je našao da nisu od značaja ostali žalbeni navodi javnog tužioca jer odlučnu činjenicu u ovom kaznenom postupku ne predstavlja činjenica gde je lice kupilo ribolovnu dozvolu, odnosno u kom mestu, s obzirom da ta činjenica ne predstavlja bitan element ovog privrednog prestupa.



(Presuda Privrednog apelacionog suda, Pkž 206/2015 od 4.11.2015. godine - Sudska praksa privrednih sudova - Bilten br. 1/2016)


Vrh
   
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu  Odgovori na temu  [ 167 postova ]  Idi na stranicu Prethodni 1 Elipsa 11 12 13 14 15 Elipsa 17 Sledeća

Sva vremena su u UTC+02:00 Europe/Paris


Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Idi na:  
Pokreće ga phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Prevod - www.CyberCom.rs